En man som jobbar under en bil på en verkstad.
Foto: MostPhotos
Enligt anmälan lämnade mannen in sin bil för att byta bränslefiltret, och verkstaden försäkrade att felet var åtgärdat. Men bara några dagar senare uppstod samma problem igen.
Vid en ny felsökning hos en annan verkstad konstaterades att bränslefiltret fortfarande var problemet. Efter ett nytt byte fungerade bilen som den skulle. Mannen menar att detta visar att det första arbetet inte gjordes korrekt trots att verkstaden utlovade ett professionellt resultat.
När han kontaktade verkstaden för att reklamera arbetet bemöttes han enligt anmälan med otrevligt bemötande och hotfulla uttalanden. Verkstadsägaren vägrade att betala tillbaka pengarna och krävde att bilen skulle lämnas tillbaka så att han kunde "ta bort de delar han monterat".
När bilägaren meddelade att han tänkte anmäla ärendet till ARN fick han till svar att verkstaden skulle blockera hans nummer och inte brydde sig om vilka åtgärder han vidtog.