Annons:

Sök

Annons:

Kalmarbo hävdar att han inte fick beställd iPhone – reklamationsnämnden avslår hans krav

Reklamationsnämnden avslår Kalmarbons krav på kompensation eller att häva köpet. Foto: Pressbild

Kalmarbo hävdar att han inte fick beställd iPhone – reklamationsnämnden avslår hans krav

Han beställde en iPhone och en smartwatch från ett onlineföretag. Enligt hans anmälan till ARN fick han aldrig varorna. Men nämnden menar att det saknas bevis för hans berättelse. 

Annons:

Enligt anmälan så beställdes ett antal varor från företaget, bland annat i Iphone och en smartwatch. Mannen menar att han fick en del av varorna men inte telefonen och klockan. Han kontaktade företaget som vägrade kompensera honom eller häva köpet. De bad honom istället skicka in en polisanmälan och en reklamation, vilket han också gjorde.

Företaget gjorde en egen utredning

Företaget gjorde en egen utredning. De kunde se på deras övervakningskameror att paketet packats på rätt sätt. Postnord kontaktades också där fick de fram att paketets vikt stämde med det som packades. 

Allmänna reklamationsnämnden menar att varken företaget eller Postnord har gjort något fel och avslår därför Kalmarbons begäran om att häva köpet eller få kompensation.

Annons:

Anders Blank

Anders.blank@dagenskalmar.nu

0734645262

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons:

Annons: