En frisör som klipper en person.
Foto: MostPhotos
Kunden uppger att hon sökte en kall och ljus hårfärg och informerades om att resultatet skulle kräva totalt tre behandlingar. Hon betalade för och genomgick samtliga tre. Men resultatet blev enligt kvinnan orange och varmt, motsatsen till det som hon ville ha. Hon menar att frisören lovade ett kallt resultat redan vid första behandlingen, något som hon aldrig fick.
Efter de tre behandlingarna valde kvinnan att färga håret mörkt igen på egen bekostnad, då hon inte var nöjd och upplevde att salongen undvek ansvar.
Kvinnan har uppgett att frisören bokade in nästa färgning mer än två veckor efter första tillfället, trots att hon själv försökt få en tidigare tid för justering. I efterhand fick hon höra att klagomål måste framföras inom två veckor, vilket hon menar att hon försökte göra men hindrades från av salongen.
Utöver det misslyckade färgningsresultatet berättar hon att hennes hår tagit skada av de tre kemiska behandlingarna. Hon säger även att närstående bekräftat att resultatet såg oprofessionellt ut.
Salongen har enligt anmälan inte svarat på hennes mejl och frisören har dessutom blockerat henne på sociala medier. Något som kvinnan menar bekräftar att händelsen inte tas på allvar.
Kvinnan hänvisar till konsumenttjänstlagen i sitt krav och menar att det finns grund för full återbetalning då tjänsten inte utförts enligt vad som avtalats.