En man i Nybro saknas sedan i går.
Foto: Bildbyrån
Mannen uppges ha lämnat sitt boende i Nybro på tisdagseftermiddagen. Den saknade är runt 180 centimeter lång och vid försvinnandet var han klädd i kortärmad rödaktig mönstrad skjorta, shorts, skor med stålhätta och cyklade på en blå cykel av märket Crescent.
Senast han sågs var i Resbymåla vid 17-18-tiden i går kväll.
"Polisen är intresserad av iakttagelser i Nybro kommun och även närliggande kommuner. Har du sett mannen eller ser du honom i detta nu? Ring larmnumret 112", skriver polisen på sin hemsida.
Vid halv tiotiden meddelar polisen att mannen hittats tack vare tips från allmänheten.
"Han mår efter omständigheterna väl. Polisen tackar allmänheten för alla tips", skriver polisen på sin hemsida.